Wednesday, January 20, 2010

SPRM Selangor Cekap Menjalankan Tugas

Kini isu Selangor kembali hangat apabila P.A kepada sahabat saya YB Yaakob Sapari ditahan untuk disoal siasat oleh sepasukan pegawai SPRM petang tadi merupakan satu tindakan yang wajar jika ia benar-benar telus dan adil dalam penyiasatan terhadap aduan yang dikatakan telah menerima 3 laporan berasingan tentang pembabitan Sdr Hussin itu. Laporan penuh disini.

Isunya ialah mengapa hanya kini ketika Selangor ditadbir oleh komponen PR, SPRM tiba-tiba menjadi satu agensi yang cukup pantas bertindak dan mengapa sebelum ini mereka diam membantu apabila beratus laporan penyelewengan di buat terhadap kepimpinan Wak Tempe sebelum ini.

Sehingga kini kita masih blum lagi mendengar ada tangkapan atau siasatan atau waran tangkap dikeluarkan terhadap penjenayah-penjenayah rasuah yang talah dilaporkan kebejatan dan penyelewengan yang mereka lakukan.

Dari satu sudut yang lain kita melihat bahawa beginilah caranya SPRM ingin membantu kerajaan Selangor untuk terus mentadbir kerajaan dengan penuh berhemah agar tidak ada sampah-sampah yang membusuk dalam struktur tadbir urus kerajaan Selangor.

Natijahnya kita akan lihat bahawa Pakatan Rakyat sentiasa bersih dalam pentadbiranya kerana sampah-sampah yang tidak berguna telah dibersihkan terlebih dahulu.

Telahan itu dirujuk sekiranya benar-benar kes itu berlaku dan penyalahgunaan kuasa itu dibuktikan dan sekiranya ia hanya rekaan untuk memburukan imej kerajaan Selangor semata-mata mereka itu jelas bersifat seperti anjing kurap yang hina-dina.

No comments:

Post a Comment