Sunday, January 24, 2010

Pasukan Khas Siasat Blog Hina Almarhum Sultan Iskandar

JOHOR BAHARU, 24 Jan (Bernama) -- Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang dikatakan menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, yang mangkat Jumaat lepas.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata sebanyak 25 laporan polis diterima daripada pelbagai pihak di seluruh negeri ini yang dukacita terhadap penulisan blog http://adukataruna.blogspot.com itu."

Kita akan cari dan heret mereka ke mahkamah," katanya sambil menegaskan kesalahan itu adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan.Mohd Mokhtar berkata kes itu disiasat mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia serta Akta Hasutan 1948.-- BERNAMA link

Itulah harga yang terpaksa dibayar oleh seseorang dalam sebarang perkara yang boleh mendatangkan kemarahan dan kebencian orang ramai.

Terbukti penulisan Aduka Teruna ini adalah satu tulisan yang sangat biadap dan kurang ajar dan pada kita ia adalah satu kifarrah terhadap tulisan-tulisan dia sebelum ini.

Beliau dengan bangganya telah melancarkan "Program Langgar Hadi" dan dengan sesedap rasa beliau menghentam dan menghina pimpinan PAS terutamanya kepada beberpa individu seperti Tim. Presiden dan sebagainya hatta kepada Presiden dan Mursyidul Am pun dibelasahnya sekali.

Atas dasar sebagai pemerhati bebas dia menulis semahunya dan menghina semahunya tetapi takut untuk memperlihatkan diri dan wajahnya kepada khalayak dan mungkin sedikit masa lagi kita akan melihat batu api ni di layar tv rumah kita dan di dada akhbar.

Saya ( penulis ) juga sangat ingin melihat wajah budak Seremban yang hebat ini. Kita lihat sahaja perkembanganya . Saya milihat terlalu banyak tulisan-tulisanya sebelum ini menjurus kepada kebencian semata-mata namun kini dia akan bertemu buku dengan ruasnya.

Renungan kepada semua; tidak kira siapa pun yang meninggal dunia kita tidak boleh menghina simati itu dan Nabi mengajar kita untuk menghormati simati dan mendoakan kebaikkan untuknya. Hari kematian kita juga kian hampir bertaqwalah kepada Allah dalam semua urusan.

1 comment:

  1. salam kulaan,
    mujur jar andika, kifarah ngintu. Lama dah aku geringitikann dgn ianyak..

    ReplyDelete