Saturday, January 16, 2010

Beras Murah Habis ? Maknanya Harga Nak Naik La

ALOR SETAR - Masalah kesukaran untuk mendapatkan beras Super Tempatan 15 peratus hancur (ST15) kini kembali menghantui orang ramai dan terbaru melibatkan penduduk di Kedah apabila bekalan beras itu dikatakan sudah tidak terdapat di pasaran sejak sebulan lalu.sumber

Nampaknya ekonomi 1Malaysia sekarang semakin baik dan semakin mampan sejak diperintah oleh PM 1Malaysia. Bermula dari harga gula,pemansuhan subsidi minyak dan kini beras murah sudah habis dipasaran.

Banyak sebab kerana kehabisan stok beras murah antara yang mudah ialah ia menunjukan tahap ekonomi rakyat 1Malaysia sebenarnya kian parah kerana sudah tidak mampu lagi membeli beras yang berkualiti dan yang paling nyata memungkinkan harga beras akan dinaikkan lagi. Kita tunggulah pengumuman oleh Pak Menteri yang sentiasa perihatin kepada rakyatnya ini.

Senarionya sama seperti kenaikan harag gula tempohari, apabila stok gula habis dipasaran terbuka dan bila gula muncul dengan harga baru. Tahniah kepada para pengundi BN kerana anda telah menyusahkan seluruh warga 1Malaysia.

No comments:

Post a Comment