Tuesday, August 24, 2010

Inilah Hasil Daripada Didikkan Umno Berkaitan Islam.

Saya tertarik dengan komen yang telah diberikan oleh seorang ostad atau pun penyokong tegar Umno. Komen tersebut saya perolehi daripada blog Briged MP Segambut dan harap beliau membenarkan saya mengambil aktikel ini. Apa yang saya lakukan hanyalah untuk menjawab hujah atau pandangan pengkomen (joecharlie) tersebut.

joecharlie berkata...

Lim Guan Eng hari ini membuat kenyataan mengatakan bahawa dia tak tahu namanya telah digunakan didalam doa khutbah kedua solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Ketua Menteri P.Pinang ini juga telah mengarahkan balacinya iaitu Abdul Malik Kassim yang merupakan Pengerusi Hal Ehwal Agama dan Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri menyiasat perkara yang ditimbulkan oleh Datuk Zahid Hamidi ini.

Apa yang mengejutkan, Lim Guan Eng juga tak bersetuju dan membantah namanya digunakan didalam khutbah kedua solat Jumaat seperti yang berlaku di Masjid Padang Menora tersebut.

“Saya tidak sedar dan tidak mengetahui wujudnya penggunaan nama saya dalam khutbah kedua solat Jumaat sebagaimana didakwa, dan sudah tentu nama saya tidak harus, tidak boleh digunakan… ini melibatkan nama Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong,” katanya lagi.

Ini menunjukkan bahawa, Khatib PAS yang membacakan doa tersebut pada Jumaat yang lepas adalah lebih jahil dan juga lebih bodoh dari Lim Guan Eng yang kafir.

Jika Ketua Menteri bekas banduan ini juga faham tentang hal-hal yang tak boleh dan tak harus dilakukan didalam khutbah Jumaat, malang sekali bagi PAS kerana mempunyai penganut yang bebal serta taksub melampau seperti Zakaria Ahmad.

Memang patutlah selama ini PAS sentiasa menjadi kuli barua kepada kafir terutamanya kafir harbi DAP, rupanya tahap pemikiran dan pengetahuan ahli-ahli PAS ini hanya bertaraf sampah yang layak mengisi longkang sahaja.

Mereka menutup kebodohan mereka dengan serban dan jubah bagi menunjukkan konon-kononnya mereka alim dan bijak beragama. Tetapi hakikatnya, hanya selut disebalik serban dan kurap bertepek disebalik jubah.

PAS sekali lagi mencemarkan imej Islam dan juga masjid dengan kelakuan tak cukup akal khatib mereka berdoa sewaktu khutbah kedua Jumaat utk Lim Guan Eng di Padang Menora. Inilah akibatnya jika bergurukan dan bersahabat dengan syaitan didalam beragama.

Dan, untuk menutup kebodohan yang mereka lakukan, pengikut-pengikut PAS kini sedang memutarbelitkan fakta dengan mengatakan bahawa tak salah untuk Zakaria Ahmad mendoakan supaya Lim Guan Eng masuk Islam. Sedangkan yang sebenarnya bukan itu yang dilakukan oleh khatib mangkuk tersebut.

Apakah PAS mahu menyanggah ajaran yang dibawa oleh Rasulullah saw? Sedangkan mengucapkan salam kepada orang kafir pun dilarang oleh baginda rasul, inikan pula mendoakan kesejahteraan dan keselamatan kepada kafir seperti Lim Guan Eng.


Dari Abu Hurairah -radhiallahu ‘anhu- bahwa Rasulullah -shallallahu ‘alaihi wasallam- bersabda:

لَا تَبْدَءُوا الْيَهُودَ وَلَا النَّصَارَى بِالسَّلَامِ فَإِذَا لَقِيتُمْ أَحَدَهُمْ فِي طَرِيقٍ فَاضْطَرُّوهُ إِلَى أَضْيَقِهِ


“Janganlah kalian yang memulai mengucapkan salam kepada orang-orang Yahudi dan Nasrani. Apabila kalian berpapasan dengan salah seorang di antara mereka di jalan, maka desaklah dia ke jalan yang paling sempit.” (HR. Muslim no. 2167)

p/s: Semua penganut agama PAS harus bertaubat !!!

ehsan pak long (myKMU)

Isu doa khutbah Jumaat dengan menyebut nama Guan Eng benar-benar membuat Umno histeria yang mana mereka menuduh khatib tersebut telah membelakangkan Y.D. Agong............ benarkah tuduhan tersebut?. Apa yang mengejutkan saya apabila Soi Lek pun memberikan komen terhadap khatib tersebut. Beliau berkata, mana boleh menyebut nama bukan Islam didalam bacaan/doa dalam khutbah ke 2. Hebat betul penerangan yang telah diberikan oleh Umno kepada bukan Islam.


Buat Umno, kita ketepikan sebentar doa tersebut dari sudut sekularisme Umno dan kita kembali kepada kebenaran mengikut Islam. Jika doa untuk membuka pintu hati dan hidayah KM PP itu satu kesalahan, maka tanpa disedari kita telah membelakangi apa yang telah dilakukan oleh Rasulullah s.a.w. Rasulullah s.a.w. telah mendoakan individu yang berpengaruh di Mekah agar diberi hidayah sehinggakan Allah s.w.t. membuka pintu hati Saidina Umar r.a. memeluk Islam.


Dari satu sudut lagi, jika benar apa yang dilakukan oleh khatib tersebut satu kesalahan, apakah yang dilakukan oleh Umno dengan menganjurkan bacaan Yassin dan doa selamat untuk calon MIC di Hulu Selangor itu betul?


Tanya kepada Zahid Hamidi, berapa banyak perkara tersebut telah dilakukan oleh Umno PP dalam setiap PRU. Tidakkah jika BN menang di PP, pemimpin Gerakan yang akan menjadi KM PP, tidakkah doa tersebut untuk Gerakan?.


Dari segi bilangan kerusi pula walaupun Umno yang mempunyai kerusi terbanyak, tampak pemerintahan tetap diberikan kepada Gerakan. Jadi siapa yang menjadi balaci dalam pemikiran rakyat Malaysia. Satu perkara yang tidak akan berlaku kepada PAS.


Kita kembali kepada pemikiran Umno terhadap Islam, bagi mereka ' Melayu itu Islam, Islam itu Melayu'. Satu anutan yang telah lama ditanam dalam pemikiran penyokongnya. Itulah yang telah ditinggalkan oleh penjajah British kepada anak emas (Umno) mereka sebagai penyambung idealogi sekularisme penjajah.

Umno telah menganuti 'Agama Suku Politik Suku' dalam pemerintahan mereka berpandukan corak pemerintahan Kristian British yang mengasingkan politik dengan agama. Mereka (Umno) menghina al-Quran dan al-Sunnah dengan mempermainkan hukum-hukum Allah s.w.t.

Dalam komen Joecharlie, beliau meletakan tahap pemikiran dan pengetahuan ahli-ahli PAS hanya bertaraf sampah yang layak mengisi longkang sahaja. Beliau juga menuduh yang parti PAS adalah satu agama dan menyeru agar ahli-ahli PAS bertaubat.

Ini menunjukkan kepada kita betapa hebatnya Umno mendidik para penyokongnya berkaitan Islam. Bagi mereka, Islam itu Melayu/Umno dan bangsa lain tidak berhak keatas Islam dan hanya Melayu/Umno sahaja yang berhak.


Disebabkan oleh penyelewang yang telah dilakukan Umno terhadap Islam dan juga memberi penerangan yang salah kepada bukan Islam, PAS terpaksa berkerja keras untuk menerangkan kembali akan kebaikan Islam kepada orang Melayu/bukan Islam. Bukan satu tugas yang mudah bagi PAS setelah berpuluh-puluh tahun pemesongan oleh Umno terhadap Islam.


Memang ada pemimpin DAP menolak hukum Syariah, itu tidak saya nafikan tetapi penentangan tersebut dibuat disebabkan mereka telah diberi penerangan yang salah oleh Umno. Tanya kepada Umno, apakah MCA, Gerakan, MIC, dan lain-lain parti komponen BN bersetuju dengan hukum Syariah?. Hakikatnya dalam BN, Umnolah yang paling takut dengan hukum Syariah......... itulah realitinya.

Apabila penganut agama lain memeluk Islam, Melayu/Umno kata mereka masuk Melayu. Itulah pemahaman songsang yang dibawa oleh Umno. Mereka bangga sebagai Melayu/Umno yang secara rasmi menganut Islam. Bangga sangat-sangat, biar pun disetengah-tengah rumah pemimpin Umno masih lagi wujud 'BAR'.

Bagi pandangan songsang mereka, arak itu halal kerana kerajaan Umno/Bn telah memberi lesen kepada pengilang arak. Untuk maklumat, Malaysia adalah diantara pengeluar arak terbesar didunia. Begitu juga dengan judi, bukan setakat memberi lesen malah taukeh-taukeh judi diberi tempat yang paling istimewa iaitu dipuncak gunung.

Pemimpin Umno sanggup melakukan apa sahaja seperti menolak '7 Wasiat Raja-Raja Melayu' yang berbunyi ; " Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, tanah simpanan Melayu sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain."

Jika al-Quran dan as-Sunnah sanggup mereka permainkan apalah sangat dengan wasiat raja-raja Melayu. Setiap kali berlaku pertukaran PM, maka timbullah mazhad baru seperti 'One Malaysia', 'Islam Hadhari', 'Penerapan Nilai-Nilai Islam'.

Bagi DS Najib, One Malaysia betul-betul menempati Sunnah. Mazhad yang paling menyeleweng yang dibawa oleh Umno ialah semasa Tun Mahadhir menjadi Iman Besarnya, iaitu 'Penerapan Nilai-nilai Islam'. Kata Iman Besarnya yang terkenal ialah,' kita hanya mengambil ayat-ayat baik sahaja dari al-Quran'. Rupa-rupanya dalam al-Quran ada ayat-ayat yang tak bagus.

Sedarlah wahai penyokong Umno, bagaimana para pemimpin kamu telah mempermain-mainkan akidah. Antara kata-kata yang telah diucapkan ialah

Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim: Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992, “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994. “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994. “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

Dan banyak lagi kenyataan-kenyataan beliau yang tidak dapat saya paparkan. Jadi,siapa yang sepatutnya bertaubat, PAS atau Umno. Apakah beliau faham betul-betul dengan dengan hadis yang beliau hujahkan itu?. Sedangkan Firman Allah s.w.t. dan Sabda Rasulullah s.a.w. sentiasa mengikut pengedaran masa sampai hari Kiamat. Walaupun ada pemimpin Umno mengatakan hukum Allah adalah hukum lapuk.

P/S. Buat penyokong Umno, bertaubatlah sebelum terlambat.

sumber dari Blog Musafirlalu @ http://ruzanah.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment