Tuesday, August 24, 2010

Akidah Nik Nazmi Boleh Dipertikaikan ?

Mandor
BENARKAH Ketua Penerangan PKR Nik Nazmi menyebut bahawa `hudud tidak sesuai' dilaksanakan? Jika berita yang disampaikan oleh Karpal Singh itu benar, maka saya amat sedih dan kecewa dengan kenyataan YB dari PKR yang berbangsa Melayu dan berugama Islam itu.

Sebagai seorang Islam, Nik Nazmi sewajibnya percaya dan yakin bahawa hukum Islam itu sesuai pada setiap waktu. ketika dan di mana jua. Hukum Hudud bukan perjuangan PAS bersendirian, ianya menjadi kewajipan kepada semua yang mengaku beriman dengan Allah dan Rasulnya. Soal bila waktu boleh dilaksanakan boleh diperdebatkan tetapi hukum tersebut tetap wajib dilaksanakan.

Memang benar, PKR bukan parti seperti PAS yang menjadikan Islam sebagai dasarnya. PKR adalah parti yang mendokong hak asasi dan keadilan dan keahlian di dalam parti tersebut dari berbagai bangsa dan ugama. Namun, hak dan kewajipan setiap Muslim di dalam PKR wajib dilaksanakan. Hukum Hudud terasnya adalah keadilan yang selaras dengan dasar yang terdapat di dalam PKR. Sehubungan itu, tidak menjadi masalah untuk PKR khususnya yang berugama Islam menyokong cita-cita PAS tersebut.

Samada benar atau tidak laporan yang dipetik dari Bernama hanya YB Nik Nazmi sahaja yang tahu. Cuma, jika benar seperti kenyataan yang dibuat oleh Karpal Singh tersebut, YB Nik Nazmi wajib memberi penjelasan agar kita tidak mempersoalkan akidahnya.
wfauzdin.blogspot.com

Ulasan PTE : jika benarlah barang yang dikata.......maka inilah diantara sampah-sampah yang perlu dibersihkan dari politik PR Selangor.....

No comments:

Post a Comment