Friday, August 27, 2010

Malam merdeka, malam remaja mengangkang?

Iklim sosial negara kita kian teruk dan parah. Nilai maruah dan harga diri telah turun semurah sekeping kad prepaid. Musim remaja mengawan datang lagi..!

Jika seketika dulu dunia dikejutkan oleh tindakan Natalie Dylan dari San Diego USA [22 tahun] melelong daranya dan dibida oleh seorang lelaki Britain dengan harga 2.5 juta pound [RM 13 juta], kemudian Miss Spring [17 tahun] melelong daranya turun pada bidaan serendah RM 1 juta dan Alina Persia [18 tahun] pula menerima bidaan 10 Ribu euro apabila beliau turut melelong daranya.

Tetapi anak-anak gadis Malaysia ada yang melelong daranya hanya dengan mee goreng sepinggan dan kad prepaid sekeping. Demikianlah harga maruah yang semakin susut malah hancur dan binasa.

Apabila maruah dan harga diri boleh dilelong dan digadai semurah itu, apalagi nilai yang ada pada manusia seperti itu untuk dipertahankan . Mereka akhirnya menjadi hamba nafsu yang tidak lagi mengenal syurga dan neraka atau dosa dan pahala. Hidup mereka hanya diabadikan kepada perut dan apa yang berada dibawah perut . Rosak nilai, hancur maruah dan binasa tamadun.
(Laksamana bukit bintang)

(*) Wak albanjari - Hudud adalah penyelesaiannya. Tetapi malangnya pemimpin islam sendiri tidak yakin dengan penyelesaian yang diberikan PERCUMA oleh Allah swt.

No comments:

Post a Comment