Sunday, May 16, 2010

Tahniah Kepada Jentera PR di Sibu

Sejak PRU 12 berlalu kita berhadapan dengan beberapa Pilihanraya Kecil diperingkat DUN dan Parlimen. Jika sebelum ini hanya PAS dan PKR sahaja yang mencorakkan PRK dan di Sibu giliran DAP pula yang bertanding dan kemenangan telah berpihak kepada DAP.

Dengan keterlibatan semua pimpinan tertinggi PR yang turun membantu jentera DAP/PR di Serawak tidak sia-sia walaupun sampai kepada peringkat SPR yang sepatutnya bertindak sebagai pengadil dalam perlawanan juga dengan sengaja dan jelas berpihak kepada BN.

Sebagai contoh bagaiman dengan perasaan angkuh SPR beriya-ia hendak menurunkan bendera PAS di markaz PAS dengan alasan bukan PAS yang bertanding sedangkan dalam masa yang sama bendera-bendera parti komponen BN Sarawak dibenar bekebar megah dalam susana kempen di Sibu.

DAP menang Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sibu dengan majoriti 398 undi apabila calonnya, Wong Ho Leng menerima 18,845 undi.

Ia sekaligus menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Robert Lau Hui Yew dengan 18,447 dan calon Bebas, Narawi Haron 232 undi.

Sepuluh pusat mengundi akan ditutup pada pukul 1 tengah hari, lima pada pukul 2 petang, enam pada pukul 3 petang, dua pada 4 petang dan 22 pada 5 petang.

Semua kotak undi dibawa ke pusat pengiraan di Pusat Sivik Sibu di sini.

No comments:

Post a Comment