Monday, May 24, 2010

Mehnah Pejuang

Berdetik parasaan dan sanubari saya bila melihat Tn Hj Mohammad Sabu terpasa melelapkan mata diatas peha YB Dr. Nasir Adun Kota Damansara ketika mahkamah sedang berjhenti rehat.

Saya rasa diantara pemimpin-pemimpin PAS Abg Matlah antara yang mempunyai rekod terbanyak dikenakan tindakan mahkamah oleh pihak polis hasil dari penyertaannya dalam demonstrasi sejak puluhan tahun dulu.

Kesungguhan dan kecekalan beliau sebenarnya menjadikan motivasi kepada anak muda untuk turun dalam setiap demonstrasi yang diadakan. Saya juga masih terkesan dengan kesungguhan dan penyertaan Allahyarham Ust Fadzil Noor dan Tuan Guru Hj Hadi dalam demonstrasi-demonstrasi sebelum ini bahkan hati saya cukup sedih dan marah apabila kedua-dua pemimpin ini terkena tembakan gas pemedih mata dan semburan asid dari FRU.

Para pemimpin kita bekorban masa dan keringat demi perjuangan dan urusan parti bahkan sanggup menggadaikan nyawa dalam setiap demonstrasi yang sangat beresiko terkena gas pemedih mata dan asid polis.

Bagi abg Mat, mahkamah juga seakan menjadi tempat persinggahanya secara berjadual di segenap pelusuk tanah air. Moga Allah memberikan kekuatan kepadanya dan didoakan agar beliau terus istiqamah dalam perjuangan ini. MRK albanjari

No comments:

Post a Comment