Saturday, March 27, 2010

Tuan Guru Nik Aziz Masih Diperlukan.

Bagi pandangan saya yang kerdil ini, TGNA masih diperlukan untuk jawatan tertinggi dalam PAS. Dalam perjuangan Islam, tiada pencen buat pemimpin yang mana lebih-lebih lagi dengan keilmuannya.

Tidak dinafikan kesihatan TGNA sejak kebelakangan ini kurang memuaskan, begitu juga dengan TGHH. Walau pun ramai yang berkelayakkan untuk jawatan tersebut, pimpinan TGNA masih diperlukan.

Semua sedia maklum akan pengaruh TGNA dalam politik Malaysia masih digeruni dan dihormati oleh kawan mahu pun lawan. Jadi, tidak menjadi masaalah untuk TGNA terus memegang jawatan Mursyidul Am PAS bagi penggal lima tahun lagi.

Melainkan ada tangan-tangan ghaib yang cuba menyingkirkan beliau dari terus memimpin. Ia juga boleh mengelakkan fitnah jika TGNA ditamatkan dari memegang jawatan tersebut. Pasti ada yang suka jika ianya berlaku kerana senang untuk mereka menyerang pimpinan PAS.

Sekarang pun sudah ada artikel-artikel yang mula memukul gendang perang. Kita mungkin dah menjangka isu yang akan dimainkankan oleh tangan-tangan yang mengaku sebagai ahli PAS yang sejati.

No comments:

Post a Comment