Friday, March 5, 2010

2 Orang Banjar Rakai

Dengan tak tahu punca tiba-tiba Mufti Hasussani merepek dengan mengeluarkan kenyataan yang menampakan dirinya sebenar adalah pencacai UMNO. Dengan mengeluarkan kenyataan apa yang sebenarnya berlaku kononya semasa konflik penubuhan kerajaan Perak sejurus selepas PRU 12 lalu.

Hari ini Ust Ahmad Awang yang dinamakan oleh Harussani itu menjawab kembali segala dakwaan yang beliau ungkapkan dan nampaknya beliau sanggup menjual nama Paduka Sultan Perak untuk membenarkan auta yang dibuatnya.

“Apa yang beliau cakap dalam dialog itu adalah tambahan kemudian. (Perkara) Itu tidak betul,” katanya sambil menambah, dalam perbualan tersebut, mufti Perak itu tidak memberitahunya yang cadangan itu mendapat perkenan baginda " Ujar Ust Ahmad Awang.

Nampaknya Harussani ni dah pandai menipu dan berbohong untuk memuaskan hati UMNO dan rasanya tidak wajar lagi dia duduk di kerusi Mufti Perak dan layak duduk menjual tempirai je di Bagan Serai tu.

Ust Ahmad Awang juga menyatakan
"Harussani juga tidak menyatakan tentang tawaran jawatan menteri besar dan exco kepada PAS dalam kerajaan perpaduan yang dicadangkan itu."

Itu kisah seorang dari 2 orang banjar rakai (rosak ) lagi bungul ( bodoh ) dan sorang lagi ialah yang tiba-tiba berubah wajah menjadi katak.

Seorang teman berkata " tak guna nak ditimpas banjar sekor ni sebab dia bukan ada harga diri pun, meulah sial je...tulah kaina.."

Apapun inilah contoh 2 orang banjar yang rakai dalam sejarah keturunan bangsa banjar dalam Tanah Melayu ni. Kedua-duanya gelap mata dengan harta dan kedudukan. Cerita banyak pun tak guna kita kena teruskan solat hajat seperti yang dicadangkan oleh ust Ahmad Awang dan ditambah lagi satu nama dalam doa tu selain Hj Tampirai kena sebut juga nama Harussani Zakaria sebab dia tu Mufti tapi Perakai ( perosak ). Moga Allah memberikan balasan yang setimpal kepada mereka berdua.




No comments:

Post a Comment