Sunday, June 20, 2010

Jemaah Islamaiah ( JI ) Najib kata ada....aku nak kata pulak....

BAGAN DATOH: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu rakyat meletakkan kepercayaan mereka kepada pihak berkuasa daripada terpengaruh dengan dakyah pembangkang berhubung isu militan Jemaah Islamiah (JI).

Beliau berkata perkara itu adalah sesuatu yang benar dan bukanlah perkara yang diada-adakan untuk mengalih perhatian rakyat seperti dakwaan sesetengah pihak.

"Isu itu (militan JI) merupakan soal keselamatan negara dan sememangnya kerajaan mengetahui mengenai adanya penglibatan daripada kalangan pensyarah kanan di universiti tempatan dalam kegiatan militan tersebut.

"Jadi sebab itulah kita mesti percaya dan yakin bahawa ini satu ancaman dan kita serah kepada pihak berkuasa sebab pihak berkuasa kita terutama sekali pihak polis dan anggota perisik memang mempunyai banyak pengalaman dalam menangani ancaman JI dan kumpulan militan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Projek Pembinaan Limbungan Kapal NGV Tech Sdn Bhd sempena lawatan kerja beliau ke kawasan Parlimen Bagan Datoh di sini pada semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tahap keselamatan negara ekoran pendedahan mengenai ancaman JI. Lapor mStar Online.

Aku pulak kata.......

Kalau benarlah apa yang dikata nak tunggu apa lagi...tangkap je lah semua anggota JI tu dan dedahkanlah rangkaian mereka...gunakanlah ISA ( walaupun aku tak setuju tapi BN suka ) yang katanyanya boleh mengawal pengganas tu.

Ni tak...bercakap ke hulu ke hilir yang negara sedang diancam oleh aktiviti pengganas seperti JI. yang jelasnya negara sedang terancam dan diancam oleh kerenah korupsi pemimpin-pemimpin BN dan pegawai-pegawai tinggi kerajaan yang korup.

PDRM-Musa Hassan kan orang hebat dalam penyiasatan...takan lah tak jumpa dan tak boleh kenal pasti lagi siapa kepala JI yang ada mengetuai organisasinya di Malaysia. Dalam kes Anwar Ibrahi mereka ni sangat hebat buat siasatan tetapi dalam isu keselamatan negara mereka boleh cakap kosong jer?

Kalau benar apa yang mereka kata dan dakwa itu benar dan JI itu memang wujud serta aktif...Musa Hassan buat apa? Eloklah dia letak jawatan sebab dia pun dah nak pencen buat kali kedua kalau tidak dalam masa seminggu ni mereka kena buktikan segala dakwaan mereka ni benar atau memang mereka ni cakap merapu untuk mengalih isu seperti yang Anwar sebutkan...... MRK albanjari

No comments:

Post a Comment