Sunday, February 27, 2011

Najib ketakutan macam nampak hantu Althantuya...

saya sempat melihat kenyataan media oleh Najib laki Rosmah dlm buliten tv3 suku tadi.... gali buku lali saya bila Najib laki Rosmah merepek pasai ape PAS tak turunkan Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man jadi calon dalam PRK N28 Kerdau.....macam perkara yang dia merepk...kata Ust Tuan ni penakut lah....takut kalah buat kali ke 3...nanti dia ai sebab dia tu Naib presiden PAS lah dll.

kenapa saya kata geli buku lali saya sebab... BN dah termakan serangan saraf oleh PAS...memang itulah stategi PAS untuk menyerang BN dalm keadaan BN tercari-cari calonya yang berwibawa untuk diketengahkan di Kerdau...

sebenarnya PAS dari awal dah memutuskan untuk menurunkan semula Hassanuddin Salim sebagai calon dalam PRK ni...saya sempat bertanyakan kepada calon...bila yang dia tahu dia akan dicalonkan semula....beliau menjelaskan kepada saya bahawa dia dah dimaklumkan lebih seminggu lalu.....kan dah kena......

( dengan nada berseloroh Dato' Tuan Ibrahim berkata kepada petugas media....selepas pengumunan ni BN akan menunjukan muka kelat ; foto ust dalam majlis peristiharan calon )

Ustaz Dato Tuan Ibrahim memaklumkan kepada saya betapa pentingya menurunkan semula calon sebab dia adalah anak tempatan Kerdau dan dia mempunyai nama yang baik dihati rakyat Kerdau dan terbukti selama 2 hari kempen ni apabila kehadiran beliau di khalayak menjadi tumpuan dan sangat dinanti-nantikan oleh mereka... berbeza dengan calon BN yang banyak khalayak menghindar dari bertemu denganya.....

apabila calon sebenar diumumkan maka akhirnya BN tertipu dengan serangan saraf PAS ni dan PAS berjaya dalam serangan pertama berhadapan dengan BN di Kerdau....tahniah atas kelicikan PAS mengatur strategi.... by MRK albanjari

No comments:

Post a Comment