Thursday, September 2, 2010

AKHIRNYA MUSA HASSAN HILANG KEKEBALANNYA - ITU LAH PUSINGAN HIDUP MANUSIA !!

MUSA MENANTI....

Akhirnya Musa Hassan hilang juga kekebalan. Beliau adalah ketua polis yang dilihat paling sombong dan angkuh dengan kenyataan terbukanya. Paling terakir ialah kenyataan angkuhnya berkaitan isu budak lelaki yang mati ditembak anggotanya. Akhirnya Musa kembali ke masyarakat yang menjadi musuhnya dalam beberapa isu kononnya kerana mempertahankan anggotanya. baca

Itulah pusingan hidup manusia. Yang di bawah akan naik, dan yang di atas akan turun jua. Mustahil mereka mampu menjadi Nabi Sulaiman yang kekal ditakuti jin biarpun telah mati. Musa mungkin terlupa hakikat itu walaupun pastinya ayah beliau pernah menasihatkan sedemikian rupa...maklumle ..anak ustaz..

Kalau Rahim Nor telah menerima nasibnya...tidak mustahil Musa menunggu giliran. Kalau dibanding dengan Rahim Nor...hidup Musa lebih berliku. Jika Rahim Nor terlibat dengan konspirasi terhadap DSAI, apa kurangnya Musa... namun Musa meneruskan kerja setelah Rahim Nor menanggung akibat perbuatannya.

Kini semua sedang menanti apa tindakan dan susulan terhadap Musa dan semua tuduhan yang berjaya dielaknya semasa menjadi Ketua Polis Negara.Mungkin pakaian seragam itu mampu menutup kelemahan dan tindakannya, namun setelah baju itu dilondehkan...mampukan ia berselindung lagi???

Dicatat oleh ANAKSENGAT' ( Barua umNO kata nama aku Faizol) di 00:07

No comments:

Post a Comment